Dr. Artur Ammalainen

wissenschaftlicher Mitarbeiter

Raum: 407
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artur.ammalainenuni-greifswaldde

Curriculum Vitae (PDF)

 

Forschungsinteresse

Ich untersuche kognitive und metakognitive Aspekte des Schlussfolgerns, des Problemlösens und der Entscheidungsfindung mit experimentellen Methoden. Meine aktuelle Forschung konzentriert sich auf:

Die Rolle des Vertrauens bei umweltbedingten Überzeugungsänderungen;
Altersbedingte Unterschiede bei der Entscheidungsfindung und der Veränderung von Überzeugungen.
Kognitive und affektive Aspekte des Problemlösens.

Übersetzt mit DeepL.com (kostenlose Version)

Curriculum Vitae

2022 Promotion in Allgemeiner Psychologie, Persönlichkeitspsychologie, Geschichte der Psychologie, Universität St. Petersburg
2020 - 2023 Junior Research Fellow (Labor für Kognitionsforschung), Russische Akademie für Wirtschaft und öffentliche Verwaltung
2020 Karamzin-Stipendium (Labor für Kognitionsforschung), Russische Akademie für Wirtschaft und öffentliche Verwaltung
2019 - 2022 research assisant (Institut für Kognitionsforschung), Universität St. Petersburg
2017 - 2018 Forschungspraktikum (Labor für interdisziplinäre Studien zur menschlichen Entwicklung), Universität St. Petersburg
2016 - 2018 Master in Allgemeiner Psychologie, Universität St. Petersburg

Kürzlich erschienene Publikationen

Ammalainen, A., & Moroshkina, N. (2023, April 17). A sudden increase in perceptual fluency enhances the
probability of an Aha!-like comprehension in remote associate test problems.
doi.org/10.31234/osf.io/aqj5y (Preprint)

Ammalainen, A. & Moroshkina, N. (2022) Where does Eureka come from? The effect of unreportable
semantic hints in the phenomenology of insight. Journal of Intelligence, 10(4), 110.
https://doi.org/10.3390/jintelligence10040110.

Moroshkina, N., Savina, A., Ammalainen, A., Gershkovich, V., Zverev, I., Lvova, O. (2022) How difficult was
it? Metacognitive judgements about problems and their solutions after Aha! moment. Frontiers in
psychology. 13:911904. doi: 10.3389/fpsyg.2022.911904.

Ammalainen, A. & Moroshkina, N. (2020) The effect of true and false unreportable hints on anagram
problem solving, restructuring, and the Aha!-experience. Journal of Cognitive Psychology, 33, 6–7,
644–658. https://doi.org/10.1080/20445911.2020.1844722

Ammalainen, A.V. & Moroshkina, N.V. (2019) When an error leads to confidence: false insight and feeling
of knowing in anagram solving. Psychology. Journal of the Higher School of Economics. 16 (4), 774–783.
DOI: 10.17323/1813-8918-2019-4-774-783

Moroshkina, N.V. & Ammalainen, A.V. (2021) From insight to Aha! experience: a new paradigm in the
research of insight problem solving. Sibirskiy Psihologicheskiy Zhurnal [Siberian psychological journal], 79,
48-73. DOI: 10.17223/17267080/79/4 (in Russian)

Moroshkina, N.V., Ammalainen, A.V., Savina, A.I. (2020) Catching up with insight: modern approaches and
methods of measuring insight in cognitive psychology. Psihologicheskie issledovaniya [Psychological
studies], 74(13). (in Russian)

Tikhonov, R. V., Ammalainen, A. V., & Moroshkina, N. V. (2018). The variety of metacognitive feelings:
Different phenomena or different terms? Vestnik of Saint Petersburg University. Psychology and Education,
8(3), 214–242. doi.org/10.21638/11701/spbu16.2018.302 (in Russian).

Spiridonov, V.F., Loginov N.I., Ammalainen A.V., Vyazovkina V.K., Ardislamov V.V., Anufriev G.V. (2021)
Mental models in action: The difference of consistent responses is less than inconsistent. Cognitive
science in Moscow: New research, 406-410 (Moscow, 2021) (peer-reviewed conference paper in Russian).

Loginov, N.I., Spiridonov, V.F., Kurbanov K.A., Ardislamov V.V., Ammalainen, A.V., Vyazovkina, V.K. (2021)
The long-term individual differences in preferences of mental VS embodied problem solving. Cognitive
science in Moscow: New research, 255-260 (Moscow, 2021) (peer-reviewed conference paper in Russian).

Ammalainen, A.V., Moroshkina, N.V. The effect of unreportable hints on cognitive and affective
components of insight in anagrams solving (2021). Cognitive psychology: Lower- and higher-level
processing, 7-11 (Yaroslavl, 2021) (peer-reviewed conference paper in Russian).